ЕКСПЕРТ ПРО «ШОВКОВИЙ ШЛЯХ» З УКРАЇНИ ДО КИТАЮ І ПЕРСПЕКТИВИ ЙОГО РОЗВИТКУ

18.02.2016 06:23

Україна запустила альтернативний транзитний маршрут в Китай, який називають новим «Шовковим шляхом». Керівник Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський впевнений, що чекати економічного прориву після запуску нового маршруту не варто.

 

З Іллічівська вже відправився в демонстраційний рейс перший контейнерний поїзд, який проїде по новому маршруту, званому «Шовковим шляхом» з України до Китаю. Новий транзитний шлях пролягає в обхід Росії.
Поїзд проїде через Грузію, Азербайджан і Казахстан. Маршрут включає також поромні переправи через Чорне і Каспійське моря.
Перспективу розвитку нового транзитного маршруту в ефірі радіостанції Голос Столиці проаналізував керівник Інституту економічних досліджень і політичних консультацій Ігор Бураковський.
Наскільки корисним буде запуск так званого нового «Шовкового шляху»?
— На сьогоднішній день міжнародна торгівля має досить складну логістику. Коли ми говоримо про перевезення вантажів, то ключовою тенденцією тут є контейнеризація. Все, що покладене у великі ящики, якими, власне, і є контейнери, досить просто перевантажити з одного виду транспорту на інший, тому сьогодні в світі дуже сильно розвинені так звані мультимодальні перевезення - перевезення кількома видами транспорту. Але під впливом політичних факторів дуже часто не спрацьовує банальна економічна логіка, за якою з точки А в точку Б, по прямій, завжди простіше везти вантажі. Якщо, наприклад, завтра буде зняте обмеження на український транзит, то нам ніхто не гарантує, що ми зможемо ці вантажі транзитувати.

Чи є перспектива у даного плану?
— Таку спробу потрібно зробити, потрібно подивитися, що з цього вийде. Але навіть якщо «Шовковий шлях» запрацює економічно ефективно, будуть швидко проходити всі процедури, він стане тільки одним з варіантів постачання українських товарів, тому що в світі немає одного такого способу, який дозволяє вирішити відразу всі питання. Зате ми можемо розвивати якісь формати взаємозв'язку з Казахстаном, Китаєм. Наприклад, Китай на території України буде купувати нашу сировину, тут же доводити його до певного рівня переробки - і тоді це буде транзит вже китайського вантажу по російській території.
Чи може створення і повноцінний запуск такого альтернативного маршруту сприяти розвитку суміжних підприємств, які працюватимуть на обробку вантажів?
— Коли ми говоримо безпосередньо про маршрут, то це певна лінія, яка проходить через території декількох країн. Ідея маршруту полягає в тому, що всі країни, які знаходяться на цій території, роблять все можливе для того, щоб спростити процедури оформлення вантажів, знизити витрати, пов'язані з перевіркою митниці. Найкраще це робити в тому пункті, звідки вантаж йде, або, наприклад, в тому пункті, де буде проводитися електронна обробка документів. Перші відправлення товарів матимуть експериментальний характер, подивимося, що з цього вийде. Але якщо ми перенаправляємо, наприклад, товари на той же Одеський порт, тоді інші порти, які сьогодні є на Чорному морі в України, отримують додаткову завантаження. Товаропотік буде якимось чином впливати і на перевезення залізницею, а також автомобільними засобами безпосередньо в порти. Транзитні послуги - це те, що ми можемо продавати, але сподіватися на те, що саме завдяки транзиту Україна підніме свою економіку, напевно, не доводиться.
Як раніше заявив в ефірі радіостанції Голос Столиці експерт Сергій Слободчук, скасування ЗВТ з Росією з 1 січня призведе до закриття підприємств, безробіття і зростання соціальної напруги.
У той же час заступник міністра аграрної політики і продовольства з питань євроінтеграції Владислава Рутицька в ефірі радіостанції Голос Столиці розповіла, яким чином уряд планує замінити ринок Росії для українського експорту. Вона повідомила, що Україна активно освоює ринки ЄС, Азії та Африки для продажу продукції агропромислового комплексу.

comments powered by HyperComments

Последние